Sunday 25 October 2015



 Building self-esteem in early ages


Self-esteem is how children think or feel about themselves and how they are valuing themselves, which be or destroy not only by their thoughts and perceptions but also by their families , friends, classmates and community's thoughts and perceptions .
We can discover the healthy and unhealthy self-esteem by observing their behavior and attitudes.




For example in solving picture puzzles, try to observe their behavior in case of failure. In unhealthy self-esteem you can easily notice that they behave negatively and they my say "I can't solve it". However in the healthy self-esteem they will act positively by saying "I will try to solve it again"

Here I will give you some key points that help to build a healthy self-esteem. Especially in early childhood years because in this stage we can strongly build a good foundation for strong and stable personalities in our children.

The most effective technique is to give them more responsibilities by participating and contributing in activities and sufficiency monitor them and focus on supporting, encouraging and focus on their personal potential and pride to feel more confidence in facing challenges, taking decisions and controlling situations,

In case of failure we should train them the feeling of guilt or shame, we need try to accept their mistakes as an effort towards success and motivate them that to have a healthy self-esteem.





بناء احترام الذات في الأعمار المبكرة



احترام الذات هو كيف يفكر أو يشعر الأطفال تجاه انفسهم وكيف يقيمون أنفسهم. وذلك يبنىُ ويُهدم ليس فقط عن طريق أفكارهم 
وإدراكهم، بل وأيضا عن طريق أفكار ودراك عائلاتهم وأصدقائهم وزملائهم في الصف ومجتمعهم أيضا.
 
يمكننا اكتشاف احترام الذات الصحي والغير صحي عن طريق رصد سلوكهم ومواقفهم. مثال على ذلك حاولوا رصد سلوكهم عند لعبهم بحل ألغاز الصور، ففي حالة الفشل عند وجود عدم احترام الذات ستلاحظون بسهولة تصرفهم بشكل سلبي كقول "لا استطيع حلها"، بينما في حال وجود احترام للذات سيتصرفون بشكل إيجابي كقول "سأحاول حلها مجدداً

هنا سأعطيكم بعض النقاط الأساسية للمساعدة على بناء احترام الذات الصحي، خصوصاً في سنوات الطفولة المبكرة لأنه وفي هذه المرحلة يمكننا وبفعالية بناء أساس جيد لشخصيات قوية ومستقرة في أطفالنا.

أكثر تقنية فعالة هي إعطائهم مسؤوليات أكثر بمشاركتهم في الأنشطة و الإكتفاء بمراقبتهم والتركيز على دعمهم وتحفيزهم والتركيز على  تحملهم الشخصي والاعتزاز بالنفس للشعور بثقة اكثر في مواجهة التحديات واتخاذ القرارات للتحكم والسيطرة على الأوضاع. وفي حالة الفشل يجب أن ندربهم على تجنب الإحساس بالذنب والخجل وأن، نحن بحاجة إلى تقبل أخطائهم كمسعى نحو النجاح وتحفيزهم، بهذه الطريقة سيكون لديهم احترام الذات الصحي.



No comments:

Post a Comment